Apie filmą

Dokumentinės poemos  „Sengirė“ herojai – labai seno miško gyventojai: paukščiai, žvėrys ir jo pakraštyje gyvenantys senoliai. Filmas lydi žiūrovą po girios tankmę, vilkų urvus, kilsteli iki erelių lizdo, kviečia nerti pažiūrėti povandeninio, prieš tūkstantmečius paskendusio miško ir vėl grąžina į žmogaus namus. Trobelėje „žmogiškasis“ laikas – dienos ir valandos – tarsi sustojęs. Bet ar lengva žmogui paklusti gamtos tėkmei, ar senėjimas tampa jo savastimi?

Filmas švelniai trina ribą tarp žmogiškojo ir gamtos gyvenimų ir „suaudžia“ juos į vientisą poetišką istoriją. Stilistika bei pasakojimo būdu jis priartėja prie fantastinės pasakos. „Sengirė“ filmuojama naudojant originalią alpinistinę ir nardymo įrangą. Tai praturtina kino kalbą kameros rakursų bei planų įvairove.

Dienoraštis

Dažnai užduodami klausimai

Ar užteks kompetencijos?

Jau mokydamasis penktoje klasėje svajojau sukurti šį filmą. Laukė ilgas kelias. Iš pradžių fotografavau gamtą. Mokydamasis mokykloje dalyvaudavau Lietuvos ir Europos Sąjungos jaunųjų mokslininkų konferencijose, kur pristatinėdavau savo mokslinius gamtos stebėjimus, gausiai iliustruotus nuotraukomis.

Vėliau įstojau į  Vilniaus universitetą, kur apsigyniau biologijos bakalauro diplomą. Baigdamas ekologijos ir aplinkotvarkos magistro studijas baigiau kurti pirmąjį filmą „Susitikimas su žuvininkais“, kuris buvo apdovanotas Petro Abukevičiaus premija kaip geriausias lietuviškas filmas apie gamtą.

Iškart po to pradėjau kurti „Stebuklų lauką“. Šis filmas man buvo ir kinematografinė mokykla, nes patirties sėmiausi iš su manimi komandoje dirbančių vienų geriausių kino specialistų Lietuvoje (montažo režisieriaus, garso režisieriaus, operatoriaus, koloristo ir t. t). Taip pat patirties sėmiausi ir iš užsienyje dirbančių žymių kinematografininkų.

Pastarasis filmas sulaukė ne tik didžiulio skaičiaus žiūrovų Lietuvos kino teatruose, bet taip pat keliavo po prestižinius dokumentinio kino festivalius.

„Stebuklų laukas“

Žiūrėti filmą

 

 

 

 

Daugiau apie filmą

stebuklulaukas.survila.lt

Jau 18 metų kryptingai ruošiausi šiam filmui. Jaučiu, kad jį sukurti bus ypatingai sunku, bet manau, kad su didele patirtimi ir patikima komanda viskas įmanoma. Tikiuosi, kad filmą „Sengirė“ ne tik pamatys daugybė žmonių, bet jis taip pat paskatins diskusijas vertybių tema.

 

Ar filmavimas nepakenks patiems gyvūnams?

Retosios rūšys yra ypatingai jautrios trikdymui. Tačiau aš naudoju maksimalias apsaugos priemones.

Palapines keliu žiemos metu (kai paukščiai būna apleidę lizdus) gana dideliu atstumu nuo lizdų. Jas užmaskuoju (grįžę paukščiai prie lizdo jau randa palapinę ir gana lengvai prie jos pripranta).

Į palapines įlendu naktį, o išlendu kitą naktį (paukštis suvokia, kad naktį kažkas vyksta (pvz. atėjo briedis), bet to nesusieja su pavojumi). Prie palapinių ateinam dviese. Aš įlipu, o kolega vėliau nueina (sudaromas įspūdis, kad kažkas atėjo ir neužilgo tas pats „kažkas“ išėjo).

Laukiant unikalių kadrų palapinėje tenka praleisti net 3 paras iš eilės.

Jokiu būdu negalima iš palapinės išlipti dieną ir kad paukštis tave pamatytų: tada palapinė asocijuosis su žmogumi ir paukštis gali net palikti lizdą (man filmuojant 27 metrų aukštyje buvo užklupus stipri audra. Nors su medžio viršūne siūbavau į šalis po 2 metrus, tačiau iš palapinės negalėjau išlipti. Nuo tos dienos stengiuosi vengti filmavimų medžiuose, kai prognozuoja audringus orus.

Besąlygiškai laikantis šių nuostatų vos tik praaušus galima stebėti visiškai ramius ir atsipalaidavusius paukščius, kurie užsiima savo kasdieniais reikalais. Jie visiškai nekreipia dėmesio į pro mažą skylutę iškištą kameros objektyvą.

 

Kaip Jūs tikitės surasti rečiausius gyvūnus?

Prie filmo kūrimo prisideda vieni kompetetingiausių mokslininkų Lietuvoje. Jie jau daugybę metų tyrinėja specifines rūšis, todėl gali suteikti informacijos, kur ir kada gyvūnų ieškoti, papasakoti apie jų elgseną ar įspėti apie gresiančius pavojus.

 

Kodėl filmo kūrimas užtrunka taip ilgai?

Pavyzdžiui, kurtiniai. Pats jų tuoktuvių  pikas vyksta tik savaitę. Bet jeigu būna prasti orai ar pasitaiko techninių nesklandumų, tada kitų tuoktuvių reikia laukti metus. Tas pats su visomis rūšimis: jeigu per trumpą laiką nepavyksta nufilmuoti, tenka laukti kitų metų.

Filmo kūrimo planas:

2013 metais – pasirengimas: lokacijų paieška, reikiamo inventoriaus kūrimas / gamyba, svarbiausios aparatūros pirkimas ir testavimas, rudeninis / žieminis filmavimas.

2014 metais – filmavimas: žiemą, pavasarį, vasarą, rudenį, žiemą.

2015 metais – filmavimas ir pradiniai montažo darbai.

2016 metais – montažo darbai ir trūkstamų scenų nufilmavimas. Vaizdo ir garso postprodukcija.

 

Kas bus, jei bus surinkta tik dalis lėšų?

Jei nesurinksiu lėšų, turėsiu dirbti papildomus darbus, o uždirbtus pinigus išleisti filmavimams. Tai užtruktų ne 3-4 metus, bet gal 10-15 metų. Jeigu bus surinkta tik dalis biudžeto, tada pinigai bus paskirstyti prioriteto tvarka (tam, kam labiausiai reikia) ir filmas bus toliau kuriamas, ieškomas papildomo finansavimo. Šio filmo sukūrimas – mano gyvenimo tikslas, kurį, tikiuosi, pasieksime drauge!

Prisidėti prie filmo

Filmas tai didžiulis ir sudėtingas projektas užtruksiantis trejus ar net ketverius metus. Jau dabar, pačioje pradžioje, siekiame, kad žmonės apie jį žinotų, sektų kas vyksta, įsitrauktų į kūrimo procesą. Facebook socialiniame tinkle jau dabar galima rasti unikalių pasiruošimo filmavimams akimirkų tiesiogiai iš kūrėjų. Planuojame įtraukti žmones ir įvairiais kitais būdai.

Tai didžiulis projektas ne tik laiko ir jėgų, bet ir finansine prasme. Sukurti aukštos kokybės filmą apie gamtą, kuris būtų įdomus ir kitų šalių gyventojams reikia profesionalios įrangos. Žinoma, galima filmuoti ir su jau turima įranga, tačiau toks filmas būtų morališkai pasenęs dar prieš jo premjerą. Nauja kamera taip pat suteiktų galimybę atskleisti tai, ko negali užfiksuoti žmogaus akis. Pavyzdžiui vilkų rujos metu vyksta hierarchijos nustatymas, kurio metu organizuojamos žaibiškos kovos ir su paprasta kamera to neįmanoma užfiksuoti. Naujoji technika ne tik leistų šias scenas nufilmuoti, bet ir parodyti jas sulėtintai, atskleidžiant kiekvieną plėšrūnų judesį.

Po sėkmingo mūsų komandos sukurto filmo „Stebuklų laukas“ mumis patikėjo daugybė žmonių ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Jau sulaukėme tiek kompanijų, tiek privačių žmonių paramos ir tikime, jog mums pavyks įtraukus daugiau žmonių ir rėmėjų parodyti mūsų miškuose vis dar glūdinčius stebuklus.

Wallet

PayPal

Bene paprasčiausias ir šiuolaikiškiausias būdas paremti.

Credit card

Tiesiogiai į sąskaitą

Pavadinimas VšĮ „SENGIRĖ“

Įmonės kodas 302877798

Sąskaitos numeris
LT38 7044 0600 0786 1652

BIC (SWIFT kodas) CBVILT2X

Mokėjimo paskirties langelyje nurodykite
„Filmui Sengirė“ ir savo el. pašto adresą.

%

2% pajamų mokesčio

Pildant prašymo formą internete
Jums tereikės žinoti
VšĮ „Sengirė“ paramos gavėjo kodą 302877798

Atmintinė, kaip pildyti formą.

Visiems parėmusiems filmą, norėtume atsidėkoti simbolinėmis dovanėlėmis.

Ačiū

Simonas Bastys

Jurgis Sūdžius

Kęstutis Andriulaitis

Guoda Gražulytė

Darius Juškevičius

Gintarė Žalkauskaitė

Giedrė ir Antanas Šaviniai

Zigmantas Balčytis

Berita Simonaitienė

Jurgita Murauskienė

Loreta Vaškevičienė

Ieva Kilčiauskaitė

Ainė Ramonaitė

Asta Milvydienė

Lina Kalendraitė

Dainius Mazetis

Lina Pestal

Vilma Sliažaitė

Neringa Maleckienė

Ramūnas Motuzas ir Viltė Motuzaitė

Ieva Timinskaitė

Saulius Pobedinskas

Linita Žebrauskienė

Aurelija Bernatonytė

Raimonda Kalinskaitė

Mantas Andriuškevičius

Almina Vilimienė

Juozas Vaicenavičius

Vytautas Kulvietis

Paulius Kirstukas

Mindaugas Kirka

Nerijus Kardonas

Aleksandr Gerasimovič

Tomas Kibildis

Andrius Volbikas

Sigita Jonaitytė

Audrius Andriukaitis

Marius Virbickas

Tomas Daukšas

Jurga Valančiūnaitė

Modestas Mikalauskas

D. Labeikis

Tadas Jakočiūnas

Smiltė Bikulčienė

Olga Mackevičiūtė

Darius Damalakas

Vincas Šnirpūnas

Nerijus Nekrašas

Egidija Kaziukaitytė ir Agnė Daukšaitė

Edvardas Žurauskas

Povilas Bagdonas

Jūrate Vaivadaitė

Irma Rastenė

Ričardas Kunevičius

Audrius Natkevičius

Darius Sabaliunas

Irma Zernakovaitė

Paulius Ūža

Aušra Aleknavičiūtė

Antanas Šavinis

Audrey Lam

Tomas Žalandauskas

Alvydas Stančikas

Robertas Stankevičius

Birutė Kazilionytė

Vytenis Dapkevičius

Jolanta Lašaitė

Jonas Gustainis

Kriste Makarevičiūtė

Edita Klemkaitė

Tadas Pivorius

Vita ir Domas Monkai

Regimantas Veikutis

Ka Ki Fung

Simonas Naudžius

Emilija Vinžanovaitė

Rapolas Žeimys

Justinas Bedžinskas

Odeta Karoblytė

Aurimas Lažinskas

Lina Survilienė

Rūta Ramanauskaite Cicn

Mantas Zurba ir
Viktorija Tichonova-Zurbienė

Giedrius Švitra

Valdas Mikalauskas

Algis Akstinas

Ūkas Pševlockis

Magnus Galåen

Rasa Klimienė

Daina Natkevičienė

Evaldas Gydra

Jim & Dorothy Murphy

Arūnas Bielskis

Mindaugas Kanišauskas

Justas Lazutka

Danutė Kalavinskaitė

Aurimas Juozaitis

Jane Scerinienė

Rytis Širvinskas

Kazimira Kanišauskienė

Justinas Šimulis

Darius Strasevičius

Gintare Smalinskaitė

Andrius Žebrauskas

Vytautas Stašaitis

Eidris Karevičius

Ignas Rubikas

Aistė Bimbirytė - Mackevičienė

Jonas Klimas

Lina Gervinskaitė

Leokadija Vilutienė

Justina Rutkauskaitė

Živilė Elena Vėžienė

Sigita Simona Paplauskaitė

Ovidijus Ruškys

Indrė Balčiūnienė

Linas Mackevičius

Akvilė Norkutė

Karolina Svilderytė

Rimantas Jasinskas

Karolis Zokas

Eimutis Pakalnis

Lietuvos kino centras Pixelmator team

Kontaktai

Mindaugas Survila

   survila@gmail.com     +370 618 10909  

Siunčiama…

Įvyko klaida.

Ačiū.

© VšĮ „Sengirė“